MENY

ishavsmuseet_aarvak___logo.png
Polarstar
Ishavets Grand Old Lady
plakat_for_polarstar_ishavets_grand_old_lady.jpg

Av Gunnar Myklebust, Johannes Alme og Webjørn Landmark

-Han va’ litt grapsen.

Så nøktern var veteranskipperen Kristoffer Marø etter å ha bakka med den nye skuta Polarstar i fleire døgn i uvêret utanfor Færøyane, på veg heim med full last på jomfruturen til Newfoundland i 1949.

-Litt grapsen, men ikkje slik at det gjorde noke’.

Det var turar då skuta stupte mot djupet i monsterbølgjene og mannskapet kjende seg «rimeleg sikker på at no fekk oss sjå han Gamle-Erik». Turar der det rulla og slingra så kompasset rista laus og stuerten song religiøse songar og forkynte at no måtte dei alle tenke på sin Gud – til lakonisk svar frå fangstfolka at jojo, men «oss får no prøve og kome oss gjønå desse sjøane først…»  

Gjennom 70 år har slingreskuta Polarstar kome seg gjennom alle sjøar.

Ho var den første norske selfangaren bygd i stål. Kristoffer Marø og Martin Karlsen hadde ideen alt før andre verdskrigen. Det gjekk ti år før skuta var klar for selfangst. Det mangla ikkje på åtvaringar frå dei som sverja til tre. Polarstar fekk skeptikarane til å teie.

«Polarstar – Ishavets Grand Old Lady» har smakebitar frå skutas lange virke i og utanfor fangstsesongen. Dette er ikkje ein biografi over skuta gjennom 70 år, men levande skildringar frå mange spennande oppdrag, fortalt av dei som var med. Her er mykje kjærleik og dramatikk, eventyrlege minne og småpikante avsløringar.

I tillegg til meir enn 50 turar på selfangst, på Newfoundland og i Vesterisen, har Polarstar hatt populære år som sysselmannsskute, forskingsfartøy og turistbåt, frakta blåbær og agnsild, vore på oljeleiting og isbjørnteljing, frakta dynamitt i Mellom-Amerika og fotografert undervasskablar i Atlanteren. Her er det historier om helikopterkrasj i bakmasta og forskarar som ikkje respekterte privatlivet til elskande kvalross.  

Boka er rikt utstyrt med mange tidlegare upubliserte bilete.

No er den første stålskuta blitt den siste. Etter restaureringa i Polen vil ho segle som eit varig minne om ei stolt nasjonal næring. 70 år gammal er Polarstar igjen kledd i si ungdoms drakt og like sjødyktig som nokon gong. 

Star’en. Finnst det eit finare kjælenamn?

KR. 398
Ingen vare(r) i din handlekurv
gå til kasse > 
Mini handlevogn
Tom handlekurv
Handlevogn
Tom handlekurv
ANDRE BØKER FRÅ VÅR NETTBUTIKK
Amundsens siste reise 

Monica Kristensen
Amundsens siste reise Monica Kristensen
Hva skjedde med Roald Amundsen? Den 25. mai 1928 havarerte Umberto Nobiles luftskip «Italia» på vei tilbake fra Nordpolen til Svalbard. Det ble begynnelsen på en av de største og mest sensasjonelle redningsak.sjonene i polarhistorien. Snart sendte alle statsmakter som ville hevde seg i nordområdene ut ekspedisjoner for å finne de overlevende på isen. En hel verden fulgte dramaet. Bare én mann manglet: den gamle polarhelten Roald Amundsen. Utestengt av diplomatiske intriger, gikk han igjen sine egne veier. Om ettermiddagen den 18. juni steg han ombord i det franske sjøflyet Latham i Tromsø. Tre timer senere, underveis mot Bjørnøya, kom siste livstegn fra Roald Amundsen. Basert på et unikt kildemateriale tegner Monica Kristensen et dyptgripende psykologisk portrett av den aldrende Amundsen - ikon ute, ruinert helt med falmet status hjemme. Med polarforskerens etterrettelighet og thrillerforfatterens sans for plot og dramaturgi følger hun sporene inn i isødet for å finne svar på gåten: Hva skjedde med Latham? Hvordan endte Amundsens siste reise?
09.05.17 14:13
Pris KR. 399 Antall 20
Eirik Raudes Land
Eirik Raudes Land
I fotspora til Hallvard Devold og Helge Ingstad
09.05.17 14:05
Pris KR. 339 Antall 48
FANGSTMANN -Ei forteljing frå ishavet
FANGSTMANN -Ei forteljing frå ishavet
Av Johannes Bjarne Alme"Skipper. Skipper, du må vakne, skuta tek inn vatn!" Bjørn står i døra til skipperlugaren og nærmast ropar. Den eldre karen formeleg sprett ut av senga. Han får på seg buksa, skjorta og treskoa i ei fart og spring ut av lugaren og tek vegen framover dekket. Vi er med selfangstskuta "Fangstmann" til Vesterisen på slutten av 1990-talet. Sigmund er skipper og reiar. Trass han har nådd pensjonsalderen, har han investert i ny skute. Det vert ein tur utanom det vanlege, med dramatikk og spaning, men også rom for dei gode historiene. Fangstmann er langt meir enn ei forteljing, det er ein dramatisk og historisk roman frå ishavet. Boka vender seg mot eit langt breiare publikum enn berre den tradisjonelle lesaren av ishavslitteratur.
12.12.16 15:40
Pris KR. 349 Antall 45
Kings Bay på Svalbard 1916-2016
Kings Bay på Svalbard 1916-2016
Av Rolf HanoaKings Bay på Svalbard  1916-2016 omhandler statsbedriften Kings Bay AS som ble etablert i 1916 og kom i gang med gruvedrift på Svalbard i 1917. De ulike perioder med kullgruvedrift, eksplosjonsulykken i 1962, og den totale omstillingen fra gruvebedrift til arktisk forskningbase er redegjort for. Kings Bay AS eier og driver Ny-Ålesund, - verdens nordligste bysamfunn. Bygninger er bevart, - i økende grad har en tatt hensyn til naturen. Samfunnet er tilrettelagt for naturvitenskapelig forskning. Forskningen er rettet mot arktisk natur og de endringer som skjer samtidig med global forurensning og oppvarming. Innenfor rammen av norsk, statlig infrastruktur arbeider forskere og forskningspersonale fra en rekke nasjoner.
12.12.16 15:30
Pris KR. 498 Antall 19

 

Opningstider

April, Mai, September og Oktober
Frå 15. april kvar dag 12:00 – 16:00
t.o.m. søndag 22. okt.

Juni, Juli & August
Kvar dag 11:00 – 17:00
Inngong Vaksne Kr. 75 / Born Kr. 35


Kontaktinformasjon

Adresse
ISHAVSMUSEET AARVAK
6062 Brandal

Kontakt
Tlf. kontor 70 09 29 00 
Tlf. resepsjon 70 09 20 04
Mob. 951 17 644
post@ishavsmuseet.no

 

Design: Osberget ASPowered by: Osberget CMS