Polarheimen
Andre namn | Soløy (1945) |
Eigar | 1945 Karl Nicolaisen, Tromsø 1949 Karl Nicolaisen m. fl., Tromsø 1967 Arvid Salomonsen, Tromsdalen |
Fartytype | Selfangar |
Reg. merke | T 30 T |
Heimehamn | Tromsø |
Byggeår | 1945 |
Byggematerial | Tre |
Mål i lengde, byggeår | 59,2 fot |
Mål i breidde, byggeår | 17,2 fot |
Mål i djupne, byggeår | 7,7 fot |
Tonnasje | 49 brt |
Maskin, orginalt | Wichmann 120 hk |
Skipperar | Arvid Salomonsen |
Ombyggingar Verft | 1949 forlengd |
Forlist | Forliste i Nordisen 1970 |
Utfyllande opplysningar | «Soløy» er første gang på selfangst i Nordisen i 1946. Det vart ikkje nokon god debut denne første turen, dei kom heim med 94 sel og 6 isbjørn, derav 2 levande. I 1947 skulle det gå langt betre og dei leverte då 2170 sel etter fangsten i Nordisen. I 1949 vert «Soløy» forlenga, oppbygd og får nytt overbygg ved Aronsens skipsbyggeri. Etter denne ombygginga skiftar skuta namn til «Tåkeheimen». Men etter kort tid vert dette namnet endra til «Polarheimen».
I 1954 er det «Polarheimen» som kjem til og assistera då «Forland» er ute for eit liknande havari i Nordisen. Både i 1957 og 1965 vert «Polarheimen» arrestert av russerane som meina at dei har fanga innanfor grensa. Begge gongar vert dei slepte fri etter kort tid, men i lagde til dels store bøter. Under overseglinga til Nordisen i 1970 oppdaga dei på Tromsøflaket, den 19. juli, at det kom vatn inn i mannskapslugaren framme. Alle pumper vert straks sette i gong, men vatnet stig. «Polarheimen» snur, dei har nettopp passert fiskebåten «Alf Bjørnar», og vil prøve å kome seg fram til denne. Dei greidde ikkje å finne kvar lekkasjen var, men dei rekna med den måtte vere forut sidan det ikkje var vatn i maskinromet første tida. «Alf Bjørnar» hadde ikkje lenseutstyr, og klokka 19.00 stoppa maskina på «Polarheimen». 4 mann gjekk i fangstbåt nr. 1 og tok seg over til «Alf Bjørnar. Resten av mannskapet, 3 mann, gjekk frå borde klokka 21. Rett etter la skuta seg over på styrbord og gjekk ned med akterenden først.
|