Alheim
Andre namn | Fri |
Eigar | 1892 Ole K. Hareide, Elias E. Hareide, Hareid 1898 Ole K. Hareide, Hareid 1903 Andreas E. Røren og Stin E. Røren, Brandal 1916 Fredrik Vogt Svendsen og Anders Berset, Ålesund 1918 Fredrik Vogt Svendsen og Robert Hagelin, Ålesund/Borgund |
Heimehamn | Brandal - Ålesund |
Byggeverft | Bygd av Bø-Iver" i strandlinja på Hareid" |
Byggeår | 1892 |
Byggematerial | Tre |
Byggeteknikk | Klinkbygd |
Mål i lengde, byggeår | 45,5 fot |
Mål i lengde etter ombygging | 55,5 fot 1906 |
Mål i breidde, byggeår | 15,5 fot |
Mål i breidde etter ombygging | 17,0 fot 1906 |
Mål i djupne, byggeår | 5,5 fot |
Mål i djupne etter ombygging | 6,7 fot 1906 |
Tonnasje | 18,52 brt 1892 30,08 brt 1906 30,06 brt 1912 |
Maskin, orginalt | Segl |
Maskin, ny | 1912 Alpha 4T, 28 hk. |
Skipperar | 1893 Lars O. Brandal 1894-1903 Ole K. Hareide 1908-1912 Andreas Røren 1912-1916 Stin Røren 1920 ved forliset Martin Havnen, Ålesund |
Ombyggingar Verft | 1906 Forlengd og ein del ombygd |
Tidlegare namn | Fri |
Forlist | Forlet Ålesund den 1. april 1920 og forsvann i Vestisen med 9 mann |
Anna | Modellen på bilde er bygd av P. Bakke Hareide |
Utfyllande opplysningar | Bygd for fiske, og var første tur på torskefiske i 1893. Første gong på ishavet i 1908. 1911: Andreas E. Røren var skipper. «Fri» blei kapra av engelskmennene og beordra til Kirkwal. Ja vel, sa skipper Andreas Røren og gjekk rett til Ålesund. I 1913 «Fri» endrar dette året namn til «Alheim». Ei forklaring på namnet skal vere Allheim som tyder verda / universet. 3. juli 1916 misser «Alheim» ein mann på overseglinga frå Grønland til Noreg. Skorsteinen på skuta måtte fjernast før storbommen kunne svingast over. Under arbeid med dette, på veg nedatt frå hyttetaket, kjem bommen susande, den slår av bommstopparen og seglet slår seg heilt over. Bommen trefte ein av karane i brøstet og feia han på sjøen. Truleg var han svimeslegen, han tok ikkje til bøya som vart kasta til han. Dei fekk raskt båt på vatnet, men han var ikkje å finne igjen.
|