Noris

Andre namnNorden 1906 - Bollaholm 1923
Eigar1906 Bendik Markussen, Harstad
1916 Reidar Kaarbø, Harstad
1916 P/R Daniel O. Madsen og Albert J. Kristoffersen, Trondenes
1918 Albert J. Kristoffersen, Johan Bendigtsen og Hilmar Bendigtsen
1923 Ibestad Sparebank
1923 Martin Olsen, Bolla i Ibestad
1934 Wallør og Sverre Nilsen, Foldvik
1939 Ove Johnsen, Sortebekk, Gratangen
1948 Peder Langaune, Sørreisa
1949 Peder, Hans, Mikal og Per Langaune, Sørreisa
Reg. merkeT-14-I (1920)
T-58-G (1934)
T-42-SA (1949)
HeimehamnIbestad - Gratangen - Sørreisa
ByggeverftBolsønes skipsverft, Molde, bygg nr. 42
Byggeår1906
ByggematerialTre
Mål i lengde, byggeår57,9 fot
Mål i breidde, byggeår17,3 fot
Mål i djupne, byggeår7,2 fot
Tonnasje32,62 brt 1906
41,69 brt 1916
41,31 brt 1949
Maskin, orginaltdamp 35 hk
Maskin, ny1916 Bolinder 50 hk - 1931 Bolinder 75 hk
SkipperarRolf Kvien (1919)
Johan Arvesen (1920)
Peder Langaune (1952)
Ombyggingar Verft1949 ved aareland mek. verksted, Bakkejord, nye overbygg og ny hud
ForlistForliste i Austisen 30. april 1960
Utfyllande opplysningar

«Noris» gjekk under namnet «Bollaholm» første gang den var på selfangst. Men namnet vart endra før neste tur til «Noris», som kanskje var eit meir høveleg namn i nordområda. Men den var bygd under namnet «Norden» i 1906. Det er først i 1949 den kjem med i ishavsdrifta, og dei kjem heim frå Nordisen med 250 sel og 11 døde isbjørn.

I 1950 er dei både i Nordisen og i Austisen på første tur, og kjem heim med 340 sel, 1 kvalross og 5 døde isbjørn. Andre tur går til Nordisen, og her fangsta dei 30 storkobb.

I 1955 får dei brot på propellakslingen i Forlandssundet, og må be sysselmannsskuta om assistanse. Dei kjem til og sleper «Noris» til Bjørnøya der slepebåt frå Tromsø kjem og tek over.

Under fangst i Austisen i 1960 merkar dei brått den 30. april at skuta tek inn vatn. Ut på dagen vert lekkasjen merkbart større, og dei finn ut at baugjarna er slått lause. Alle pumper går men vatnet stig, og klokka 15.15 stoppar hovudmotor, og litt etter også hjelpemotor. 30 minutt etter forlet mannskapet skuta. Då ligg dekket på «Noris» i vatn. «Lance» var den skuta som låg nærast og dei hadde blitt varsla om å halde seg klar då mannskapet skjøna kva veg det bar. Dei hadde straks brote av fangsten og var snart framkomne då havaristane gjekk i båtane kl. 16.00. Klokka 16.15 den 30. april 1960 går «Noris» ned nordnordvest av Kapp Kanin.