Polartind

Andre namnNyhav (1917)
Eigar1917 Peder og Sigvald Gabrielsen, Remøy, Ludvig Larsen, Fugleberg & Tøsse, Brattvåg og Johs. O. Sævik
1919 P/R Ole Skjelten, Ole Varnes og Johan Hurlen, Brattvåg
1923 Ole Skjelten
1929 A/S Polartind, Ole og Severin Skjelten, Brattvåg og Johs og Karsten Sævik (frå 1927)
1944 P/R Polartind v/Johs Sævik, Karsten Sævik, John Sævik, Trygve Sævik, Peter Hildre, Ivar Skjelten, Andreas Skjelten og Ole Skjelten
FartytypeSelfangar
Reg. merkeM 103 H
M 103 HØ
HeimehamnBrattvåg - Herøy
ByggeverftIsak Lamos båtbyggeri, Tomrefjord
Byggeår1917
ByggematerialTre
Mål i lengde, byggeår57,4 fot
Mål i lengde etter ombygging69,6 fot 1928 - 70,2 fot 1936 - 81,1 fot 1940 - 86 fot 1951
Mål i breidde, byggeår18 fot - 18,1 fot 1928 - 18,2 fot 1940 - 19,2 fot 1951
Mål i djupne, byggeår7,5 fot
Mål i djupne etter ombygging8,2 fot 1936 - 9,3 fot 1951
Tonnasje42,63 brt 1917
48,38 brt 1928
56,99 brt 1936
66,63 brt 1940
89,16 brt 1951
Maskin, orginaltGrei 42/50 hk
Maskin, ny1928: Wichmann 80/110hk, 2 sylindra glødehodemotor. Motor No.1576, levert 19.des. 1928. -80/110hk var samansett av 2 stykk 30hk sylindrar. I juli 1939 vart denne motoren bygd om med nye og større sylindrar (2 stk. 40hk sylindrar) No vart motoren rekna som ein 90/140hk. -1949: Ny Wichmann 3AB 180hk, 3 sylindra semidiesel. Motor No.4162, levert 21.nov. 1949. 1954: Ny Wichmann 3AC 240hk, 3 sylindra dieselmotor. Motor No.4447, levert 5.okt. 1954.
SkipperarStadsnes (1920)
Johs Sævik (1921-21)
Trygve Sævik (1965-1970)
Ombyggingar Verft1927 Ny baug og nytt overbygg ved Lars Brastad båtbyggeri
1936 oppbygd i høgda og nye overbygg, Hatlø
1940 forlenga
1951 Rana baug og kryssarhekk ved Langsten
KondemnertKondemnert og senka ved Flåvær 1967
Utfyllande opplysningar

I 1928 berga «Nyhav» mannskapet på «Artik» i Kvitesjøen då denne forliste 24. april. Elles var det ein dårleg sesong og dei kom heim med berre 18 sel etter ein hard sesong med mykje isskruing.

Med ny eigarsamansetting i 1929 endrar skuta namn til «Polartind».

Fleire ombyggingar på 1930- og 40 talet.

I 1960 var «Polartind» engasjert for å kartlegge sovjetisk fly og skipstrafikk. Detvar fleire fiskebåtar og selfangstskuter denne tida som var kamuflerte til slike oppdrag. Etterretningsutstyr vart teke ombord på Haakonsvern. Ein etterretningsagent kom også ombord der.

I 1960 var «Polartind» i Vesterisen då propellakslingen rauk og «Salvator» må slepe dei til Island for reparasjon.

«Polartind» vert kondemnert og søkkt ved Flåvær i 1967.