Polartind

Andre namn | Nyhav (1917) |
Eigar | 1917 Peder og Sigvald Gabrielsen, Remøy, Ludvig Larsen, Fugleberg & Tøsse, Brattvåg og Johs. O. Sævik 1919 P/R Ole Skjelten, Ole Varnes og Johan Hurlen, Brattvåg 1923 Ole Skjelten 1929 A/S Polartind, Ole og Severin Skjelten, Brattvåg og Johs og Karsten Sævik (frå 1927) 1944 P/R Polartind v/Johs Sævik, Karsten Sævik, John Sævik, Trygve Sævik, Peter Hildre, Ivar Skjelten, Andreas Skjelten og Ole Skjelten |
Fartytype | Selfangar |
Reg. merke | M 103 H M 103 HØ |
Heimehamn | Brattvåg - Herøy |
Byggeverft | Isak Lamos båtbyggeri, Tomrefjord |
Byggeår | 1917 |
Byggematerial | Tre |
Mål i lengde, byggeår | 57,4 fot |
Mål i lengde etter ombygging | 69,6 fot 1928 - 70,2 fot 1936 - 81,1 fot 1940 - 86 fot 1951 |
Mål i breidde, byggeår | 18 fot - 18,1 fot 1928 - 18,2 fot 1940 - 19,2 fot 1951 |
Mål i djupne, byggeår | 7,5 fot |
Mål i djupne etter ombygging | 8,2 fot 1936 - 9,3 fot 1951 |
Tonnasje | 42,63 brt 1917 48,38 brt 1928 56,99 brt 1936 66,63 brt 1940 89,16 brt 1951 |
Maskin, orginalt | Grei 42/50 hk |
Maskin, ny | 1928: Wichmann 80/110hk, 2 sylindra glødehodemotor. Motor No.1576, levert 19.des. 1928. -80/110hk var samansett av 2 stykk 30hk sylindrar. I juli 1939 vart denne motoren bygd om med nye og større sylindrar (2 stk. 40hk sylindrar) No vart motoren rekna som ein 90/140hk. -1949: Ny Wichmann 3AB 180hk, 3 sylindra semidiesel. Motor No.4162, levert 21.nov. 1949. 1954: Ny Wichmann 3AC 240hk, 3 sylindra dieselmotor. Motor No.4447, levert 5.okt. 1954. |
Skipperar | Stadsnes (1920) Johs Sævik (1921-21) Trygve Sævik (1965-1970) |
Ombyggingar Verft | 1927 Ny baug og nytt overbygg ved Lars Brastad båtbyggeri 1936 oppbygd i høgda og nye overbygg, Hatlø 1940 forlenga 1951 Rana baug og kryssarhekk ved Langsten |
Kondemnert | Kondemnert og senka ved Flåvær 1967 |
Utfyllande opplysningar | I 1928 berga «Nyhav» mannskapet på «Artik» i Kvitesjøen då denne forliste 24. april. Elles var det ein dårleg sesong og dei kom heim med berre 18 sel etter ein hard sesong med mykje isskruing. Med ny eigarsamansetting i 1929 endrar skuta namn til «Polartind». Fleire ombyggingar på 1930- og 40 talet. I 1960 var «Polartind» engasjert for å kartlegge sovjetisk fly og skipstrafikk. Detvar fleire fiskebåtar og selfangstskuter denne tida som var kamuflerte til slike oppdrag. Etterretningsutstyr vart teke ombord på Haakonsvern. Ein etterretningsagent kom også ombord der. I 1960 var «Polartind» i Vesterisen då propellakslingen rauk og «Salvator» må slepe dei til Island for reparasjon. «Polartind» vert kondemnert og søkkt ved Flåvær i 1967. |