Selungen
Eigar | 1948 P/R M/S Selungen - Ole, Oskar, Jon og Arnulf Sandvik, Tjørvåg 1964 G. C. Rieber & Co. A/S 1964 Brødrene Kløvning P/R Hareid, (Jørgen og Bjarne Kløvning) 1967 Brødrene Kløvning AS, Ålesund (Jørgen, Bjarne og Anders Kløvning) 1971 Bjørnulf Mikalsen, Båtsfjord 1997 Line Kvalsten Jensen, Vardø 1997 Skipstrans A/S Sandefjord/Vardø 2000 Hammerfest Maritime Service 2000 Karens Rorbuer, Komagfjord |
Fartytype | Selfangar |
Reg. merke | M-351-HØ (1948) M-36-A (1964) M-36-HD (1964) M-36-A (1967) |
Heimehamn | Tjørvåg - Hareid - Ålesund |
Byggeverft | Grøtvågen Verft, Kyrksæterøra |
Byggeår | 1948 |
Byggematerial | Tre |
Mål i lengde, byggeår | 88,9 fot |
Mål i lengde etter ombygging | 95,8 fot |
Mål i breidde, byggeår | 22,2 fot |
Mål i djupne, byggeår | 10,5 fot |
Tonnasje | 129,53 brt 1948 149,95 brt 1971 |
Maskin, orginalt | Wichmann 260 hk |
Maskin, ny | 1954 Wichmann 4 syl. 400 hk |
Skipperar | Oskar Sandvik |
Ombyggingar Verft | 1971 igjenoppbygd etter brann |
Utfyllande opplysningar | Skuta vart bygt ved Grøtvågen verft på Kyrksæterøra i Hemne kommune i Sør-Trøndelag og levert i 1948. Skuta var rundt 90 fot, og tingarar var brørne Oskar, Ole, Arnolf og Jon Sandvik i Tjørvåg. I 1964 tilhøyrde skuta ei kortare tid Rieber i Bergen, før brørne Jørgen og Bjarne Kløvning fekk hand om skuta og registrerte henne i Hareid. Fram til 1971 var skuta mest brukt til selfangst og sildefiske. I 1971 vart skuta brannskadd under eit verkstadopphald ved Fiskerstrand MV. Den brannskadde skuta vart selt til Bjørnar Mikalsen i Båtsfjord. Han fekk skuta reparert og ombygt til frakteskute – til frakt av smolt og til utleige til fiskerioppsynet. I 1997 vart skuta selt til ny eigar i Sandefjord, men vart liggande ei tid ved verkstad i Hammerfest. Eigar av Selungen på den tid greidde ikkje å betale for reparasjonen ved verkstaden i Hammerfest. I 2000 tok verkstaden over båten og selde den til foretaket Karens Rorbuer AS i Komagfjord i Alta kommune. Der vart Selungen sett på land og innreidd for servering og overnatting. Ei skisse kan tyde på at ruffen har vorte salong, lasterommet har vorte kafeteria, og akterdelen av skuta har vorte gjesterom for overnatting. Ved båten er det også bygt lavvo og campinghytter, og på sjøsida er det gjestebrygge. I marknadsføringa framhevar Karens Rorbuer AS arktisk lys og klima, sjøsamisk kultur og ishavskultur, blant anna knytt til ishavsskuta Selungen |
Litteratur | Isflaket |