Vaaland
| Andre namn | Matchless |
| Eigar | 1902 eigd i Amerika 19?? David W. Simpson 1916 Claus M. Høie 1917 Kjøpt av A/S Versterhav, Stavanger. Selskapet bestod av Bernt B. Trostrup, August Mauritsen, Thor Egeland, Claus M. Høie, T. G. Schadberg. 1919 Thorvald Brox, Tromsdalen kjøpt for kr. 34.000,- 16. juni |
| Fartytype | Nova Scotia-Skonnert |
| Reg. merke | T 1 TD |
| Heimehamn | Tromsdalen |
| Byggeverft | Essex, Mass. USA |
| Byggeår | 1902 |
| Byggematerial | Tre |
| Mål i lengde, byggeår | 94,3 fot |
| Mål i lengde etter ombygging | 103 fot |
| Mål i breidde, byggeår | 23,1 fot |
| Mål i djupne, byggeår | 9,5 fot |
| Mål i djupne etter ombygging | 14 fot |
| Tonnasje | 104 brt 106 brt |
| Maskin, orginalt | Watermann 40 hk bensin (stor seglføring) |
| Maskin, ny | Avance 130 hk |
| Skipperar | Peder Skogvik (1926) Christer Andreassen (1933) Eivind Olsen (1939) Hans Brox (1942) |
| Forlist | Senka av sovjetisk ubåt ved Kjølnes 19. januar 1942 |
| Utfyllande opplysningar | Gjekk som erstatningshurtigrute mellom Tromsø og Aust-Finmark. 1920 går Vaaland i kullfart mellom Svalbard og fastlandet 1925 og 1926 er Vaaland innleigd av ein tysk filmekspedisjon. Det vart gjort opptak på Øst-Grønland (Angmagsalik) og Spitsbergen. Ekspedisjonen gjorde også opptak på Kvitøya. 1933 fanga dei 1700 sel i Vesterisen. 1939, under overfarta til Vesterisen, kom Vaaland ut i orkan. Skuta fikk ein kraftig brottsjø, som la skuta i 90 gr. slagside. Då ho retta seg rann det sjø ut av topptønna. |


