Vaaland
Andre namn | Matchless |
Eigar | 1902 eigd i Amerika 1917 Kjøpt av A/S Versterhav, Stavanger. Selskapet bestod av Bernt B. Trostrup, August Mauritsen, Thor Egeland, Claus M. Høie, T. G. Schadberg. 1919 Thorvald Brox, Tromsdalen |
Fartytype | Nova Scotia-Skonnert |
Reg. merke | T 1 TD |
Heimehamn | Tromsdalen |
Byggeverft | Essex, Mass. USA |
Byggeår | 1902 |
Byggematerial | Tre |
Mål i lengde, byggeår | 94,3 fot |
Mål i lengde etter ombygging | 103 fot |
Mål i breidde, byggeår | 23,1 fot |
Mål i djupne, byggeår | 9,5 fot |
Mål i djupne etter ombygging | 14 fot |
Tonnasje | 104 brt 106 brt |
Maskin, orginalt | Watermann 40 hk bensin (stor seglføring) |
Maskin, ny | Avance 130 hk |
Skipperar | Peder Skogvik (1926) Eivind Olsen (1939) |
Forlist | Senka av sovjetisk ubåt ved Kjølnes 1941 (42?) |
Utfyllande opplysningar | Gjekk som erstatningshurtigrute mellom Tromsø og Aust-Finmark. 1925 og 1926 er Vaaland innleigd av ein tysk filmekspedisjon. Det vart gjort opptak på Øst-Grønland (Angmagsalik) og Spitsbergen. Ekspedisjonen gjorde også opptak på Kvitøya. 1939, under overfarta til Vesterisen, kom Vaaland ut i orkan. Skuta fikk ein kraftig brottsjø, som la skuta i 90 gr. slagside. Då ho retta seg rann det sjø ut av topptønna. |