Vaar
Eigar | 1913 A. Gjørven, Ålesund 1925 Aalesunds Kreditbank 1926 Arthur Fr. Holck, Ålesund 1927 Lyder og Karl Kvellestad, Vevring 1931 Harald Hansen, Helvik i Vanse |
Fartytype | Selfangar - frakteskute |
Reg. merke | M 78 A (1920) SF 113 K (1927) VA 63 L (1931) |
Heimehamn | Ålesund - Lista |
Byggeverft | Lars Skaale, Rosendal |
Byggeår | 1913 |
Byggematerial | Tre |
Mål i lengde, byggeår | 69,3 fot |
Mål i lengde etter ombygging | 82,8 fot |
Mål i breidde, byggeår | 19,5 fot |
Mål i breidde etter ombygging | 19,6 fot |
Mål i djupne, byggeår | 8,5 fot |
Mål i djupne etter ombygging | 7,7 |
Tonnasje | 71,9 brt 86,33 brt etter ombygging |
Maskin, orginalt | Damp 72 hk, bygd i Horten 1897 og tidligare stått i "Storsilden" |
Maskin, ny | Wichmann 40 hk, 1927 |
Skipperar | Karl Jørgensen (1913-1915) Hans Dimmen (1913 og 1916) Carl Slinning (1918-1920) M. K. Eide (1921) Solevåg (1922) |
Ombyggingar Verft | 1917 forlengd i Romsdal, ved Kristen Salthammer i Vestnes. |
Forlist | Forliste 7. november 1945 ved Lista |
Utfyllande opplysningar | Som ei av dei fyrste skutene fekk dei innstalert oljefyring i 1920. På veg heim frå fangstfeltet i 1920 kom dei ut for eit overhendig uver, det var ikkje råd å bakke, så dei måtte lense unna. Sjøen slo inn skansekledninga på styrbord side og dei mista stagfokka. Først ville dei ta seg inn til Island, men i uveret våga dei ikkje kurse mot land. Dei heldt difor unna i retning Shetland. 3. påskedag reiv ein brottsjø med seg ein davit og ein fangstbåt. Ein annan sjø knuste kappa og fylte kahytta. Torsdag etter påske var det orkan og dei miste storseglet og trehuken, stadig medan kahytta vart fylt med sjø. Dei berga seg gjennom uveret, og skipperen meinte etter på at det var oljen som hadde berga dei. Til saman hadde dei pumpa på havet 15 tonn olje for å dempe sjøen. Frå 1927 var den berre i bruk som frakteskute og på fiske. 7. november 1945 forliste skuta ved Lista fyr, mannskapet på 3 gjekk i livbåten og kom seg i land. |