Aslak
Eigar | Ole Solbjørg, Ålesund |
Fartytype | Selfangar |
Heimehamn | Ålesund |
Byggeverft | Gravdal, Opsanger |
Byggeår | 1913 |
Byggematerial | Tre |
Mål i lengde, byggeår | 87,4 fot |
Mål i breidde, byggeår | 21 fot |
Mål i djupne, byggeår | 10 fot |
Tonnasje | 75 brt 104 brt |
Maskin, orginalt | Aalesund MV 2 syl.comp. 75 hk |
Skipperar | Jørgen Eksund (1913-1917 |
Forlist | Forliste i Vestisen med heile mannskapet på 12 i 1917 |
Utfyllande opplysningar | Det var opprinneleg den tyske professor Karl Wilhelm Neuerburg som fekk tinga skuta som skulle benyttast under hans polare ekspedisjonar. Men undervegs i bygginga tok Ole Solbjørg over kontrakten og gav skuta namnet ”Aslak» og var første gang på selfangst i 1913. «Aslak» forsvinn sporlaust under orkan over Vesterisen i 1917. Meir om dette kan du lese her: https://www.ishavsmuseet.no/fortellingar/paskemysteriet-i-vesterisen-1917/ Skipperen på ”Polheim” var nok den siste som hadde komtakt med skipper Jørgen Eksund på ”Aslak”. Det var den 7. april. Då var han om bord med dei, og alt var vel. Etter at storstormen kom over dei den 8. april var det ingen som såg dei att. Dei 12 i mannskapet som kom vekk var; Jørgen Eksund, skipper. Emil Relling, Sivert Ose, Georg Johansen, Tore Bøifot, Arne Ryste, Johan Eiksund, Odin Langø, Jakob Hovdenak, Einar Finvik, Martin Myklebust, og Olav Gurskevik. |