Aslak

EigarOle Solbjørg, Ålesund
FartytypeSelfangar
HeimehamnÅlesund
ByggeverftGravdal, Opsanger
Byggeår1913
ByggematerialTre
Mål i lengde, byggeår87,4 fot
Mål i breidde, byggeår21 fot
Mål i djupne, byggeår10 fot
Tonnasje75 brt
104 brt
Maskin, orginaltAalesund MV 2 syl.comp. 75 hk
SkipperarJørgen Eksund (1913-1917
ForlistForliste i Vestisen med heile mannskapet på 12 i 1917
Utfyllande opplysningar

Det var opprinneleg den tyske professor Karl Wilhelm Neuerburg som fekk tinga skuta som skulle benyttast under hans polare ekspedisjonar. Men undervegs i bygginga tok Ole Solbjørg over kontrakten og gav skuta namnet ”Aslak» og var første gang på selfangst i 1913.

«Aslak» forsvinn sporlaust under orkan over Vesterisen i 1917. Meir om dette kan du lese her: https://www.ishavsmuseet.no/fortellingar/paskemysteriet-i-vesterisen-1917/

Skipperen på ”Polheim” var nok den siste som hadde komtakt med skipper Jørgen Eksund på ”Aslak”. Det var den 7. april. Då var han om bord med dei, og alt var vel. Etter at storstormen kom over dei den 8. april var det ingen som såg dei att.

 Dei 12 i mannskapet som kom vekk var;

Jørgen Eksund, skipper.

Emil Relling, Sivert Ose, Georg Johansen, Tore Bøifot, Arne Ryste, Johan Eiksund, Odin Langø, Jakob Hovdenak, Einar Finvik, Martin Myklebust, og Olav Gurskevik.