Arild (I)

Eigar1908 Nils Gundersen Ostnes, Haramsøya
1920 Laurits K. Haram
1924 Hans H. Ulla og Petter Tomren, Haramsøya
1941 Anders Stornes, Austnes
1943 Olav G. Tjosaas, Mjelde i Tromsø
1947 Verner Wilhelmsen, Tromsøysund
1947 Verner og Olav Wilhelmsen, Tromsøysund
Reg. merkeM-30-H (1920)
T-2-T (1947)
ByggeverftSagvåg
Byggeår1908
ByggematerialTre
Mål i lengde, byggeår43,5 fot
Mål i lengde etter ombygging50,1 fot 1943 - 50, 9 fot 1948
Mål i breidde, byggeår14,5 fot
Mål i breidde etter ombygging14,8 fot 1943
Mål i djupne, byggeår6,3 fot
Tonnasje19,81 brt 1908
26,82 brt 1943
29,84 brt 1948
Maskin, orginaltMotor 12 hk
Maskin, ny42 hk Dan - Grei 55 hk - 1947 90 hk Bolinder
Ombyggingar Verft1948 oppbygd akter og nytt dekkshus i Rognan
ForlistForliste i Austisen i 1950,
Utfyllande opplysningar

Første gang «Arild» var på fangst gjekk turen til Svalbard i 1946. Dei kom heim med 90 sel og 12 isbjørn denne første turen. 3 av dei var levande.

Rundt nyåret 1948 er «Arild» til ombygging på Rognan. Der vert den forhøya akterut og får nytt dekkshus. Men berre to år etter er det slutt for «Arild», den vert skrudd ned under fangst i Austisen, den 15. april 1950. Skuta hadde god fangst inne, 932 sel, då dei var på veg ut av isen for så å kurse heim. Men etter ei stund vert «Arild» fast mellom to store isflorer, og isen pressar styrbords baug bakover til lugarskottet. Skuta får straks ein større lekkasje, og lensepumpene greier ikkje å halde unna. Etter ei tid stod vatnet så høgt at maskina stoppe. «Askelad I» peila seg inn på havaristen og kom fram etter få timar. «Arild» låg då med dekket i vatn, men flaut framleis på tankane. Dei greidde å berge om lag 200 skinn frå havaristen før han gjekk i havet.