Arild (I)
Eigar | 1908 Nils Gundersen Ostnes, Haramsøya 1920 Laurits K. Haram 1924 Hans H. Ulla og Petter Tomren, Haramsøya 1941 Anders Stornes, Austnes 1943 Olav G. Tjosaas, Mjelde i Tromsø 1947 Verner Wilhelmsen, Tromsøysund 1947 Verner og Olav Wilhelmsen, Tromsøysund |
Reg. merke | M-30-H (1920) T-2-T (1947) |
Byggeverft | Sagvåg |
Byggeår | 1908 |
Byggematerial | Tre |
Mål i lengde, byggeår | 43,5 fot |
Mål i lengde etter ombygging | 50,1 fot 1943 - 50, 9 fot 1948 |
Mål i breidde, byggeår | 14,5 fot |
Mål i breidde etter ombygging | 14,8 fot 1943 |
Mål i djupne, byggeår | 6,3 fot |
Tonnasje | 19,81 brt 1908 26,82 brt 1943 29,84 brt 1948 |
Maskin, orginalt | Motor 12 hk |
Maskin, ny | 42 hk Dan - Grei 55 hk - 1947 90 hk Bolinder |
Ombyggingar Verft | 1948 oppbygd akter og nytt dekkshus i Rognan |
Forlist | Forliste i Austisen i 1950, |
Utfyllande opplysningar | Første gang «Arild» var på fangst gjekk turen til Svalbard i 1946. Dei kom heim med 90 sel og 12 isbjørn denne første turen. 3 av dei var levande. Rundt nyåret 1948 er «Arild» til ombygging på Rognan. Der vert den forhøya akterut og får nytt dekkshus. Men berre to år etter er det slutt for «Arild», den vert skrudd ned under fangst i Austisen, den 15. april 1950. Skuta hadde god fangst inne, 932 sel, då dei var på veg ut av isen for så å kurse heim. Men etter ei stund vert «Arild» fast mellom to store isflorer, og isen pressar styrbords baug bakover til lugarskottet. Skuta får straks ein større lekkasje, og lensepumpene greier ikkje å halde unna. Etter ei tid stod vatnet så høgt at maskina stoppe. «Askelad I» peila seg inn på havaristen og kom fram etter få timar. «Arild» låg då med dekket i vatn, men flaut framleis på tankane. Dei greidde å berge om lag 200 skinn frå havaristen før han gjekk i havet. |