Askeladd I

Eigar1920 Øyvind Vassel, Lars T. Severhagen, Torvald T. Vikane og Severin T. Eiken, Jondal
1925 Ole Karlsen, Gildeskål
1937 Kristoffer Angelsen, Borge i Lofoten
1950 Kristoffer Angelsen og Odd Angelsen
1952 Kristoffer Angelsen, Odd Angelsen og Arvid Angelsen
FartytypeSelfangar
Reg. merkeH-2-J (1920)
N-144-G (1925)
M-117-K (1931)
N-19-B (1936)
N-68-BE (1937)
N-98-VV (1964)
HeimehamnBorge
ByggeverftLauritz Haugens båtbyggeri, Herand, Hardanger, bygg nr. 24
Byggeår1920
ByggematerialTre
Mål i lengde, byggeår59,8 fot
Mål i lengde etter ombygging71,4 fot 1948 - 72, 8 fot 1958
Mål i breidde, byggeår17,5 fot
Mål i breidde etter ombygging18,5 fot 1948 - 18,8 fot 1958
Mål i djupne, byggeår7,5 fot
Mål i djupne etter ombygging8 fot 1948 - 8,8, fot 1958
Tonnasje38,58 brt 1920
65,39 brt 1948
82,72 brt 1958
Maskin, orginaltWichmann 30 hk
Maskin, ny1938 Wichmann 50 hk - 1955 Wichmann 160 hk - 1973 Cummins 360 hk
Skipperar1952 K. Angelsen
Ombyggingar Verft1938 ny kjøl og fornya ein del ved Blokken i Vesterålen
1948 Moen Slip, Kolvereid. Ombygd frå kutter til kryssar og pålagd ishud, forlengd.
1958 Moen Slip, Kolvereid, bakken vert løfta, lugarar framme fornya
1960 Brødrene Hukkelberg, Aukra, nytt rorhus, fornya hekk, ombygd lugar bak
KondemnertKondemnert 1979 og søkkt ved Vestvågøya
Utfyllande opplysningar

«Askelad 1» fekk sin første tur på selfangst i 1950, dei 30 åra før dette var skuta brukt til fiske og fiskeføring. Første selfangsturen gjekk til Austisen der dei også berga mannskapet på «Arild» som forliste 15. april 1950. Dei leverte 1534 sel då dei kom heim.

Både i 1953 og 1955 fekk «Askeladd 1» skada propell og måtte slepast til Noreg.

I 1971 kolliderer «Askelad 1» med «Godønes» under fangst i Austisen. Skadane på «Godønes» var små og begge fortsette fangsten. Fangsten på «Askelad 1» vart 978 sel til ein verdi av kr. 137.000,-

Utleigd til sjøheimvernet i 1975 går båten seg på grunn i Gimsøystraumen, og fekk skadar for75.000,- I Austisen dette året fangsta dei 2096 sel til ein verdi av kr. 281.000,-

Båtbyggaren i Hardanger brukte båten som kyrkjebåt etter bygginga.