Gjøa
Eigar | 1872 Asbjørn Sexe, L. Helland og I. P. Helland, Ullensvang i Hardanger, 1882 O. J. Kaarbøe, Svolvær. 1884 Hans Chr. Johannessen, Tromsø 1901 Roald Amundsen 1909 San Francisco by 1972 Til Norge og Bygdøy |
Fartytype | stavangerjakt |
Byggeverft | Knut Johannesen Skaale |
Byggeår | 1872 |
Byggematerial | Tre |
Mål i lengde, byggeår | 70 fot |
Mål i breidde, byggeår | 20,8 fot |
Mål i djupne, byggeår | 8,9 fot |
Tonnasje | 67 brt |
Maskin, ny | 1902 DAN 2 syl 13/14 hk |
Skipperar | I.Seglem. (1872) Hans Chr. Johannessen (1897) Ole Aal (1900) Sigurd Stenersen (1901) Roald Amundsen (1901-) |
Ombyggingar Verft | 1882 Gravdal i Opsanger for reperasjon etter totalforlis Tromsø Skibsværft |
Anna | Bygt inn i eige hus ved Frammuseet på Bygdøy |
Utfyllande opplysningar | Frå 1909 til 1972 utstilt i ein park i San Francisco. Kom heim til Norge og Bygdøy i 1972 og satt på land. Bygd inn i eige hus ved Frammuseet i 2013. I 1872 og første tida var «Gjøa» nytta til sildefrakting i Østersjøen og på utlandet. I 1882 totalforliser «Gjøa» ved Kabelvåg. I 1895 tidleg i juni går «Gjøa»frå Tromsø til Vesterisen med eit mannskap på 11 mann. Dei kom attende til Tromsø 5. september med 1164 sel, 1 isbjørn og 40 kg dun. I 1897 plukkfangst i og ved land frå Shannon og sørover, gjer god fangst av isbjørn. Dreg vidre til Virgo Bay på Svalbard. 29. september kjem «Gjøa» tilbake til Tromsø med ein fangst av 19 isbjørn, 820 sel, 20 kg dun, 24 reinsdyr og 240 tønner med spekk.
|