Godønes
Eigar | 1919 P/R Haakon Johansen, Karl Johansen, Otto Johansen, Astrup Johansen og Oskar Kristoffersen, Bodin. 19?? Bodø Sparebank 1921 Angel Krey og Hans Henriksen, Kaljord i Hadsel 1939 Ingvald Isaksen, Tromsdalen 1943 P/R Ingvald, Leif, Einar og Alfon Isaksen |
Fartytype | Selfangar |
Reg. merke | N-47-BN (1920) N-4-H (1921) T-8-TD (1939) T-45-T (1964) |
Heimehamn | Tromsø - Tromsdalen |
Byggeverft | O.B. Olsens båtbyggeri, Rognan |
Byggeår | 1919 |
Byggematerial | Tre |
Mål i lengde, byggeår | 57,0 fot |
Mål i lengde etter ombygging | 68,6 fot 1947 - 74,9 fot 1955 |
Mål i breidde, byggeår | 18,3 fot |
Mål i breidde etter ombygging | 18,7 fot 1947 - 18,8 fot 1955 |
Mål i djupne, byggeår | 7,5 fot |
Mål i djupne etter ombygging | 8,5 fot 1947 |
Tonnasje | 39,42 brt 1919 59,19 brt 1947 85,32 brt 1955 |
Maskin, orginalt | Bolinder 40 hk |
Maskin, ny | Munktell 75 hk - 1950 Munktell 150 hk - 1960 Volvo Penta 310 hk - 1969 Volvo Penta 420 hk |
Skipperar | Leiv Isaksen Per Isaksen (1977-79) |
Ombyggingar Verft | Utrusta til ishavsskute i 1947, forlengd, ved Kyrksæterøra, nye dekkshus. 1955 Johan Drages slip & verksted, Rognan, ombygd, forlengd og med ny rana baug, halvdekk både framme og akter. Ominreidd under dekk 1971 Nytt styrehus ved E. M. Hansen i Grovfjord, montert kraftblokk. |
Kondemnert | Kondemnert 1981 |
Utfyllande opplysningar | Første gang på selfangst i 1949 til Austisen. Den kom heim med 1844 sel. Den hadde flest turar til Austisen, ein del i Nordisen, og nokre få i Vesterisen. Under krigen var skuta rekvirert av tyskerane. Den var i dårleg forfatning då den vart levert tilbake, men den vert provisorisk reparert for å nå lofot- og finnmarksfiske i 1946. I 1947 vert den ombygd og forlengd på Kyrksæterøra og leigd ut til Troms fylkes dampskipselskap som brukte den i erstatningsrute til 1949. I 1955 var den ny ombygd og forlengd til Vesteris-sesongen. Der fanga dei 135 vaksne og 1150 små sel. I 1957 bergar «Godønes» mannskapet på «Polarkyst» under fangst i Austisen. Dei hadde maskinhavari og i ferd med å drive ned på nokre grunner på «Godønes» til slutt lukkast med å få slepar om bord, men denne slita fleire gongar, og mannskapet måtte til slutt hoppe i fangstbåten og greidde å ta seg vekk frå grunnbrota og kom seg om bord i «Godønes».
Etter dette går dei til Austisen. På vegen dit vert skuta arrestert av russerane, utan nokon særleg god grunn, men vert snart sleppte fri. Fangsten vart 780 sel. Frå 1972 til 1981 var skuta også nytta i bruksvakta. Mot slutten av 1981 vert skuta kondemnert. Brukt som fiskebåt, ishavsskute og som bruksvaktfartøy. Siste skute med original fururigg og tønne av tre. På selfangst frå 1949 til 1979. Rekvirert av tyskerane og brukt som vaktbåt for «Tirpitz» medan denne låg i Alta. I 1955 på norsk-amerikansk overvaknings / etterretningsoppdrag i området Bjørnøya – Svalbard – Novaja Semlja med lytte og peileutstyr ombord. I 1961 safaritur med Odd Berg og ein amerikanar.I 1968 på bjørnemerking saman med «Polstjerna», leiar Thor Larsen. Kondemnert i 1981, brukt som målfartøy for KNM «Bergen» ved øvingsskyting på Trænabanken. Skoten i senk. Mast og tønne plassert ved Polarmuseet i Tromsø.
|
Litteratur | Eivind Kristiansen: Ishavsfart frå Gratangen og Ibestad. |