Isflora (I)
Andre namn | Isflaamann (1917) Taifun i tysk krigsteneste |
Eigar | 1916 Elling P. Aarseth 1917 A/S Isflaamann (Elling Aarseth, Martin Berg, Leonard Birkevold) 1917 P. J. Kersbergen, Bergen, kjøpt for kr. 170.000,- 1917 AS Sæl, Ålesund, kjøpt for kr. 190.000,- 1923 A/S Sælfangerselskapet Alfa, Oslo kjøp for kr. 53.500,- 1928 AS Driftig, Ålesund 1931 AS Isflora, Brandal ved Hagerup og Richard Larsen, medeigarar: Oskar Rimstad, Jakob Rasmussen, Sigvald Skaar og Olaf Klepp. |
Fartytype | Selfangar |
Reg. merke | M 128 A M 20 HD |
Heimehamn | Ålesund - Brandal |
Byggeverft | Erik Lindstøl, Risør |
Byggeår | 1916 |
Byggematerial | Tre |
Mål i lengde, byggeår | 101,8 fot |
Mål i lengde etter ombygging | 114,3 fot 1939 |
Mål i breidde, byggeår | 22,3 fot |
Mål i djupne, byggeår | 10,6 fot |
Mål i djupne etter ombygging | 10,4 fot 1939 |
Tonnasje | 149,18 brt 1916 168,12 brt 1939 |
Maskin, orginalt | Rosenberg MV 130 hk damp |
Maskin, ny | 1939 Deutz 400 hk |
Skipperar | Rasmus Otnes (1917-1919) K. Nakken (1923) S. Hessen (1928-1929) Hagerup Larsen (1932-1936) Richard Larsen (1937-1940) |
Ombyggingar Verft | 1939 forlengd og modernisert ved Liaaen mek verksted |
Forlist | Forlist ved Måløy 21. desember 1942 |
Utfyllande opplysningar | På veg til Kvitsjøen i 1926 går «Isflaamann» seg på grunn på Helgelandskysten, og to dagar etter kolliderer dei med M/S «Klippen». I 1928 er «Isflaamann» på kombinert sel- og håkjerringfangst i Stredet. Fangstresultat: 1.537 sel og 120 fat håtran. Full fangst. I 1929 Etter at det var slutt på klappmyssfangsten, gjekk «Isflaamann» på håkjerringfiske ved Grønland. Skuta vart då fullasa med klappmyss og 110 fat håtran. Håkjerringfiske foregikk i berre 3 1/2 døgn. I 1930 er «Isflaamann» på kombinert sel – og håkjerringfangst i Stretet. Fangstresultat: 660 sel og 80 fat håtran «Isflaamann» vert kjøpt til Brandal i 1931, og endrar no namn til «Isflora» Etter ei omfattande ombygging ved Liaaen mek verksted i 1939 vert «Isflora» ei av dei største og mest moderne ishavsfarty på Sunnmøre. Under overfarta til Vesterisen i 1939 er det storm og fleire skuter får vanskar. På «Isflora» vert ein mann teken av ein brottsjø og forsvinn på havet den 18. mars. 20. mars reddar «Isflora» mannskapet på «Vestad» som hadde blitt så pass spikt av ein brottsjø at mannskapet fann det mest forsvarleg å forlate skuta i stormen. Tyskerane rekvirerte «Isflora» i juni 1940, og skuta skifte namn til «Taifun» og gjekk som vakt og patruljebåt. Natt til 21. desember 1942 kolliderte den med rutebåten «Fjæra» og sokk ved Måløy. |
Litteratur | Isflaket Trygve Nordanger: Lang Kyst |