Isstjernen
Andre namn | Seningen II |
Eigar | 1917 Fugleberg & Tøsse, Brattvåg 1918 Fugleberg & Tøsse og Alf B. Olsen 1923 Olav Thorseth og Gerhard Gjærde, Herøy 1927 Kristoffer Hovden, Florø 1948 Ragnvald Hovden 1973 Eivind og Lars Nersund 1983 Terje Bøe AS, Tønsberg 1983 tysk statsborgar, Larvik Seinare Veteranskipsklubb i Arendalsområdet |
Fartytype | Selfangar - rutebåt |
Reg. merke | M-113-H M-297-HØ |
Heimehamn | Herøy |
Byggeverft | Edv. Stenødegaard, Vestnes |
Byggeår | 1917 |
Byggematerial | Tre |
Mål i lengde, byggeår | 58,3 fot |
Mål i lengde etter ombygging | 69 fot |
Mål i breidde, byggeår | 18,2 fot |
Mål i breidde etter ombygging | 17,9 fot |
Mål i djupne, byggeår | 8,1 fot |
Mål i djupne etter ombygging | 7,8 fot |
Tonnasje | 39,73 brt 1917 42,55 brt 1928 69,28 brt 1935 |
Maskin, orginalt | Grei 55 hk |
Maskin, ny | 1928 100-120 hk Finnøy - 1940 Finnøy 150 hk |
Skipperar | H. Hoff (1918) Johs O. Sævik (1918-1919) Johan Nygjerde (1924) |
Ombyggingar Verft | 1928 ombygd til rutebåt 1935 Sagvåg forlengd og nytt overbygg |
Forlist | Forliste i april 1983 på veg frå Skottland til Norge |
Utfyllande opplysningar | Første tur på selfangst i 1918.
Dreiv 29. desember 1924 inn til Harøy utan mannskap om bord. Skuta var i god stand, men mannskapet var på uforklarlegvis borte. Livbåten var også borte. Truleg har dei fått motorstopp ved Flørauden og gått i livbåten så har livbåten med mannskapet kome vekk, medan skuta har drive utanom alle holmar og skjer og blitt berga. Skuta gjekk frå Herøy til Ålesund 28. desember for å hente salt, men kom aldri fram. Då båten vart funnen var begge ankera vekk. Det eine med all kjetting. Den forklaringa som seinare vart sett på som mest rimeleg var at dei hadde fått motorstopp utanfor Flø. Den var observert der med redusert fart, noko som kunne tyde på motorproblem. deretter har den drive vest for Godøya og ut der. Ankera hadde nok blitt kasta ut for å hindre at skuta dreiv på eit fall. 11 av dei 12 livbelta var borte, og mannskapet har nok forlete skuta i den vesle båten som var ombord. Bortsett frå ein koffert som var att, var alle kleda til mannskap også borte. Færingen som var i minste laget for folket ombord har nok kvelva og gått under. Skuta var i god stand og vart slept inn til land. Den hadde merke som kunne tyde på dei hadde drive over eit fall, mesanbommen var broten og kahyttdøra var losna frå hengslene. Skadene kunne tyde på ein brottsjø. Flaska for startluft var tom, men det var ikkje vanskeleg å starte maskina ved å tørne svinghjulet. Mannskapet som på mystisk vis forsvann var: Johan Nygjerde, skipper 24 år Alfred Thorseth 20 år Harald Thorseth 18 år Sigurd Thorseth 14 år Gerhard Aurvåg 20 år Simon Aurvåg 16 år Alfred John Dybvik 22 år Lars Haavik 40 år I 1927 vert båten seld og etter ein sesong på Finnmarksfiske endrar skuta namn til «Sendingen II». Den vert no ombygd til rutebåt. I 1941 vert «Sendingen II» leigd ut til Fylkesbåtane i Sogn og Fjordane. Dette held den fram med til 1971. I 1973 vert den sett inn i rute ved Sandnessjøen til 1978. 25. mars 1983 forliser «Sendingen II» i Nordsjøen på veg frå Egersund til Skottland. |
Litteratur | Ole M. Ellefsen: Farefull ferd på Sunnmørskysten |