Istind
Eigar | 1920 P/R Istind, Grimstad (J.C. Jørgensen, Joh. J. Vik, Albert Andersen, Mathias Jørgensen og A.K. Nilsen) 1925 A/S Istind, Grimstad (J.C. Jørgensen, Albert Andersen og Mathias Jørgensen) 1926 J.C. Jørgensen 1930 A/S Istind, Ålesund (J.C Jørgensen og Hans Rekdal) 1934 A/S Istind, Ålesund (Elling Aarseth & Co. A/S, Paal Aarseth og Hans Rekdal) |
Fartytype | Selfangar |
Reg. merke | AA 4 G (1920) M 231 A (1930) |
Heimehamn | Grimstad - Ålesund |
Byggeverft | Jørgensen & Vik Baatbyggeri, Grimstad |
Byggeår | 1920 |
Byggematerial | Tre |
Mål i lengde, byggeår | 106,1 fot |
Mål i breidde, byggeår | 24,5 fot |
Mål i djupne, byggeår | 12,5 fot |
Tonnasje | 200,37 brt 1920 211,83 brt 1925 |
Maskin, orginalt | Glommens MV 2 syl. comp 25 nhk (1894 modell) |
Maskin, ny | Høivold MV - Atlas 4 syl 2 T 200 hk |
Skipperar | Isak Remø (1925) Martin Pedersen (1929) Hans Rekdal (ved forliset) |
Forlist | Forliste i Vestisen 30. mars 1936 |
Utfyllande opplysningar | Under fangst i Kvitsjøen i 1923 vert «Istind» og «Isblomsten» liggande fastskrudde i lag. Då dei kom seg lause 18. mai misser «Isblomsten» propellen etter kort tids gange og vert liggande hjelpeslaus. Dei signaliserer etter hjelp og etter eit par timar kjem «Istind» til for å slepe havaristen ut i ope farvatn så dei fekk segle heim. 27. mars 1928 under fangst i Kvitsjøen druknar ein av mannskapet då han gjekk gjennom isen. Dei plukka han opp på eit isflak etter omlag 3 minutt, men han var då livlaus. Liket låg i ein fangstbåt lenge for å ta han med tilbake til Noreg, men då heimreisa vart utsett mange gonger vart liket senka i sjøen 20. april. 15. august 1928 grunnstøyter «Istind» ved Island då dei skal gjere eit forsøk på å assistere «Glittertind» som har grunnstøytt. Dei kom seg av då sjøen flødde. I 1936 var det nesten ikkje sel å finne i Kvitsjøen, utanfor konsesjonslinja, og «Istind», med mange fleire, valde å avslutte og heller gå i Vesterisen i staden. Medan dei går austover i ope vatn langs iskanten den 29. mars plukkar dei litt sel langs kanten. Men brått bles det opp med ein sterk nordaust-storm og snøbyger. Dønningen voks like fort til høg sjø. Isen kom i drift og «Istind» fekk seg nokre alvorlege smell for baugen. I middagstida støtte ein svær blåis kraftig mot baugen, og rett etter kom ein av fangstmennene opp frå lugaren og ropte at skuta hadde byrja å leke. Alle pumper vart sette i sving.
Etter ei kort tid kom «Veslekari» over til havaristen. Lekkasjen minka litt etter ei tid, og då «Veslekari» kom til for å hjelpe greidde dei å halde lens skip. «Veslekari» bauga no råk i isen slik at «Istind» kunne kome etter i den opne råka. Etter ei tid kom dei til ei opa vokke der dei kunne bakke i ope vatn. «Heimland I», «Vesleper» og «Grande» kom også til. Stormen nærma seg orkan. Det var ikkje anna råd enn å forlate skuta. I orkanen som no herja ville det vere for farleg å gå heilt ut i open sjø med lekkasjen, samstundes som det ville vere for farleg for dei andre skutene å opphalde seg her inne i isen gjennom nattemørket. «Istind» gjekk så inn gjennom isen, med «Veslekari» etter, for å finne ein høvleg plass til å forlate skuta utan for stor fare. Dei gjekk ombord i «Veslekari» den 29. mars kl. 18.00. Orkanen herja i 3 døgn og då det løya gjekk «Veslekari» attende til den posisjonen dei hadde forlete «Istind», men dei såg ikkje igjen skuta. Dei forlet «Istind» i posisjon 74.15 nordleg breidd og 8.01 vest med ein fangst på 300 sel ombord. |