Rundøy




Andre namn | Maaleggen (1917) - Hvitehavet |
Eigar | 1916 Anders O. Lillebø, Brandal 1917 Bernhard M. Thalberg, Ålesund 1918 A/S Ishavet, Ålesund (M. Knutsen) 1923 H. Koppernæs, Ålesund 1939 A/S H. Koppernæs & Sønner, Ålesund 1951 A/S Jan Mayen (Astrid Koppernæs 1956 A/S H. Koppernæs & Sønner 1962 D/S Forland A/S, Ålesund v/Elling Aarseth |
Fartytype | Selfangar |
Reg. merke | M 153 A |
Heimehamn | Brandal - Ålesund |
Byggeverft | Hans Gravdal, Opsanger, Kvinnherad |
Byggeår | 1916 |
Byggematerial | Tre |
Mål i lengde, byggeår | 97,3 fot |
Mål i lengde etter ombygging | 103,9 fot 1951 |
Mål i breidde, byggeår | 22 fot |
Mål i breidde etter ombygging | 22,1 fot 1951 |
Mål i djupne, byggeår | 10,5 fot |
Tonnasje | 131,70 brt 1916 143,96 brt 1951 |
Maskin, orginalt | Aalesunds MV 120 hk |
Maskin, ny | 1950 Crossley 375 hk |
Skipperar | Karl Lillebø (1917-1918) Ivar Øveraas Harald Moltu |
Ombyggingar Verft | 1951 Bolsønes verft, ny ishud, ny garnering og ny akterende |
Forlist | Forliste 29. april 1969 |
Utfyllande opplysningar | Skuta var bygd med namnet “Maaleggen”, med namn i frå eit fjell i Dalsfjorden. Skuta blei kontrahert av Anders O. Lillebø, som selde den året etter, med stor forteneste. Etter berre to år skiftar den namn til “Hvitehavet”. I 1930 får den namnet “Rundøy”. I 1930 bergar dei selfangaren “Øst” og får slept den inn til Island etter at dei hadde mista propellen i isen. “Hvitehavet” / “Rundøy” dreiv kombinasjonsfangst av håkjerringfiske og selfangst ved Grønland: 1928 1177 sel og 125 fat håkjerringtran. 1929 327 sel og 43 fat håkjerringtran 1930 26 sel og 380 fat håkjerringtran 1931 56 sel og 240 fat håkjerringtran Forliste i Norskehavet på veg heim frå Vestisen med ein last av 900 sel og 25 tonn spekk. Forliset skuldast lekkasje i eit kjølevassrør. Mannskapet vert teke opp av “Eskimo” som har gatt følge frå iskanten. |