Rundøy

Andre namnMaaleggen (1917) - Hvitehavet
Eigar1916 Anders O. Lillebø, Brandal
1917 Bernhard M. Thalberg, Ålesund
1918 A/S Ishavet, Ålesund (M. Knutsen)
1923 H. Koppernæs, Ålesund
1939 A/S H. Koppernæs & Sønner, Ålesund
1951 A/S Jan Mayen (Astrid Koppernæs
1956 A/S H. Koppernæs & Sønner
1962 D/S Forland A/S, Ålesund v/Elling Aarseth
FartytypeSelfangar
Reg. merkeM 153 A
HeimehamnBrandal - Ålesund
ByggeverftHans Gravdal, Opsanger, Kvinnherad
Byggeår1916
ByggematerialTre
Mål i lengde, byggeår97,3 fot
Mål i lengde etter ombygging103,9 fot 1951
Mål i breidde, byggeår22 fot
Mål i breidde etter ombygging22,1 fot 1951
Mål i djupne, byggeår10,5 fot
Tonnasje131,70 brt 1916
143,96 brt 1951
Maskin, orginaltAalesunds MV 120 hk
Maskin, ny1950 Crossley 375 hk
SkipperarKarl Lillebø (1917-1918)
Ivar Øveraas
Harald Moltu
Ombyggingar Verft1951 Bolsønes verft, ny ishud, ny garnering og ny akterende
ForlistForliste 29. april 1969
Utfyllande opplysningar

Skuta var bygd med namnet “Maaleggen”, med namn i frå eit fjell i Dalsfjorden. Skuta blei kontrahert av Anders O. Lillebø, som selde den året etter, med stor forteneste. Etter berre to år skiftar den namn til “Hvitehavet”. I 1930 får den namnet “Rundøy”.

I 1930 bergar dei selfangaren “Øst” og får slept den inn til Island etter at dei hadde mista propellen i isen.

“Hvitehavet” / “Rundøy” dreiv kombinasjonsfangst av håkjerringfiske og selfangst ved Grønland:

1928 1177 sel og 125 fat håkjerringtran.

1929 327 sel og 43 fat håkjerringtran

1930 26 sel og 380 fat håkjerringtran

1931 56 sel og 240 fat håkjerringtran

Forliste i Norskehavet på veg heim frå Vestisen med ein last av 900 sel og 25 tonn spekk. Forliset skuldast lekkasje i eit kjølevassrør. Mannskapet vert teke opp av “Eskimo” som har gatt følge frå iskanten.