Sjømøen

Andre namnAnna 1888- Drivis (1928)
Eigar1888 Hans Fugleberg, Ålesund
1912 Fugleberg & Tøsse, Ålesund og Hermann O. Sævik,Martin L. Sævik, Paul O. Sævik og Olai N. Sævik, Herøy
1909 Fugleberg & Tøsse, Ålesund og Hermann O. Sævik,Martin L. Sævik, Paul O. Sævik og Olai N. Sævik, og Kristoffer Voldsund, Herøy
1911Herman O. Sævik, Oskar O. Sævik, Paul O. Sævik, Kristoffer Voldsund, Thomas Voldsund og Fugleberg & Tøsse.
1916 Fugleberg & Tøsse, Ålesund
1916 P/R v/Bernhard Petersen, Stønesbotn
1917 Bernhard Petersen og Victor Corneliussen
1922 Disponering overtat av Hans Jensen, Tromsø
1923 Hans Jensen, Tromsø
1924 Sverre Strøm, Tromsø
1927 Alfred Moe, Tønsvik og Johan Lauvold, Movik
Fartytypeseglkutter
Reg. merkeT-70-T
T-126-TD
HeimehamnÅlesund - Tromsø
ByggeverftVestnes
Byggeår1888
ByggematerialTre
Mål i lengde, byggeår57,7 fot
Mål i lengde etter ombygging65,6 fot 1911 - 65,9 fot 1927
Mål i breidde, byggeår16,8 fot
Mål i breidde etter ombygging17,4 fot 1911 - 18,1 fot 1927
Mål i djupne, byggeår6,4 fot
Mål i djupne etter ombygging7,0 fot 1911
Tonnasje27,94 brt 1888
47,31 brt 1911
60,23 brt 1927
Maskin, orginaltSegl
Maskin, ny1911 Alpha 4 syl. 28 hk - Avance 60 hk 1924 (?)
SkipperarKristoffer Voldsund (1910-1915
Viktor Korneliussen (1923)
Sverre Strøm
Ombyggingar Verft1910 ombygd til ishavsskute
1911 ombygd og innsett motor
1927 ombygd
ForlistForliste i Kvitsjøen 18. mars 1928
Utfyllande opplysningar

Bygd for fiske i 1888. Ombygd for selfangst i 1909/10 og gjekk første turen på ishavet i 1910.

Etter ishavsturen i 1911 vert den noko ombygd og får innsett motor. Den endrar no også namn til “Sjømøen”.

Med nye eigarar og ombyggingar i 1927 skiftar skuta igjen namn, no til “Drivis”.

I 1928 gjekk turen til Kvitsjøen på selfangst for “Drivis”. 18. mars vert dei liggande faste i isen, fram til den dagen hadde dei fanga 112 sel. Utover dagen friskna vinden på til ein frisk kuling, og isen begynte straks å bevege på seg. Det vert brukt dynamitt på isen ved styrbord side for å “klippe vekk” stygge kantar langs skutesida. Skruinga aukar på, og isflaket dei hadde brukt dynamitt på pressa no inn styrbord side. Dei som hadde frivakt og var i lugaren, var så vidt dei kom seg opp, nokre av dei berre delvis påkledde. Isen gjekk no tvers over heile forskipet. Skuta krenga over til styrbord og vert hengande med akterenden oppe på isen. Dei greidde likevel og berge noko proviant frå eit rom under brua. Men dei i mannskapet som no stod på isen i tresko og utan trøye og vottar, måtte klare seg med det. Nokre hundre meter frå havaristen låg “Veiding” og “Håkon” som delte mannskapet.