Svalbard
Andre namn | Svalen 1920 - Lyn 1926 - Blåis 1948 |
Eigar | 1921 A. Andreassen, Larvik 1926 Kristian Roth, Sandefjord 1927 Sysselmannen på Svalbard 1939 Johs. Olsen, Tromsøya 1953 Gunnar Johnsen, Tromsdalen |
Reg. merke | T-82-TD (1948) |
Heimehamn | Tromsøysund |
Byggeverft | Brødrene Markussen AS, Lyngør |
Byggeår | 1920 |
Byggematerial | Tre |
Mål i lengde, byggeår | 47,45 fot |
Mål i lengde etter ombygging | 48,4 fot 1948 |
Mål i breidde, byggeår | 16,25 fot |
Mål i breidde etter ombygging | 16,4 fot 1948 |
Mål i djupne, byggeår | 6,85 fot |
Mål i djupne etter ombygging | 7,6 fot 1948 |
Tonnasje | 20,37 brt 1920 20,48 brt 1941 27,66 brt 1948 |
Maskin, orginalt | motor 30 hk |
Maskin, ny | 1926 27 hk Rap |
Utfyllande opplysningar | «Svalbard» var første gang på selfangst i Nordisen i 1947. Fangsten vart på 40 snadd. I åra framover er skuta å finne i områda rundt Nordisen og Austisen. Men skuta hadde alt lang fartstid på Svalbard. Den hadde vore sysselmannsskute for Sysselmannen på Svalbard sidan 1927. Det var Sysselmannen som gav den namnet «Svalbard». Før dette gjekk den under namnet «Lyn» i transport rute mellom Gøteborg og Oslo, hovudsakleg med blomsterpotter. Men under ein slik tur fatta tollvesenet mistanke, og ved kontroll i Oslo fann dei to hemmelege sprittankar brukt til smugling. Båten vart inndregen og overført til Sysselmannen. Johannes Olsen skiftar i 1948 namnet på skuta til «Blåis», og fangar 85 kobb, 2 levande og 3 døde isbjørn i Nordisen. Under dette namnet går Gunnar Johansen, som vert ny eigar av skuta i 1953, på selfangst kvart år til 1958. Siste turen har han 20 storkobb og 17 døde isbjørn. Skuta vert kondemnert i 1963. |